Producenci
Paczkomaty InPost

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Zmiana numerów/kolejności silników w Betaflight. Mapowanie Zasobów 1
Zmiana numerów/kolejności silników w Betaflight. Mapowanie Zasobów

Jednym z kilku powodów, dlaczego dron nie lata, mimo że wszystko jest polutowane ,jak być powinno, jest złe ustawienie kolejności silników. 

Jeśli Twój dron ma cztery silniki a wgrany w niego firmware to betaflight - prawy tylni silnik powinien być silnikiem numer 1, prawy przedni numerem 2, lewy tylni numerem 3 a lewy przedni numerem 4. ZAWSZE.

Aby sprawdzić obecne przypisanie silników w swoim dronie wykonaj następujące kroki:

  • włącz program Betaflight Configurator
  • dla własnego bezpieczeństwa zdejmij śmigła z silników
  • podłącz baterię do drona
  • podłącz drona do komputera

W betaflight configurator przejdź do zakładki Motors i włącz opcję „I understand the risk”. 

Od tej pory, każde podniesienie suwaka ponumerowanego od 1 do 4 spowoduje zwiększenie obrotów przypisanego do danego suwaka silnika. Jeśli suwak jest w pozycji 1000 - silnik nie będzie się kręcił. Przestawienie go do pozycji ok 1100 powinno rozkręcić silnik do dość płynnych obrotów trochę wyższych od jałowych. Przesuń każdy z suwaków aby potwierdzić, że wprowadza on w ruch odpowiedni silnik - schemat który silnik powinien się kręcić masz w tym samym okienku.

 

NIE KRĘCĄ SIĘ WŁAŚCIWE SILNIKI! WSZYSTKO JEST POMIESZANE!

 

To dobrze! Po to jest ta instrukcja!

Narysuj sobie na kartce duży X który reprezentuje Twojego drona. Tak, długopisem ma kartce, jak ludzie pierwotni. Tak będzie najłatwiej. Teraz przesuwając suwak „1” zobacz który silnik faktycznie się kręci i wpisz numer „1” w tym miejscu na kartce. Czynność powtórz dla wszystkich silników.

narysuj sobie krzyżyk

 

Kolejnym krokiem będzie przypisanie fizycznego silnika do konkretnego zasobu. Przejdź do zakładki CLI. Na dole po lewej. Dron może w tym czasie się zrestartować, to nic.

w lini komend wpisz RESOURCE i naciśnij enter. Pojawi się wiele linii tekstu, Ciebie interesują te:

 

resource MOTOR 1 B07

resource MOTOR 2 B06

resource MOTOR 3 B05

resource MOTOR 4 B04

 

To, co będzie po MOTOR 1, MOTOR 2 - to sygnał który steruje Twoim silnikiem. W każdym Flight Controllerze może mieć inne oznaczenie, zawsze jednak jest to literka i dwie cyferki.

 

Wróć teraz na kartkę i przy cyfrach dopisz sobie w nawiasie (B07), (B06) itd.

zapisz numery sygnału przy silnikach

 

Teraz wracamy pamięcią do drugiego akapitu tego wpisu - 

 

„prawy tylni silnik powinien być silnikiem numer 1, prawy przedni numerem 2, lewy tylni numerem 3 a lewy przedni numerem 4. ZAWSZE” A jak już ustaliliśmy - u Ciebie jest inaczej.

 

Dopisz na kartce strzałkę przy każdym silniku i numer jaki ten silnik powinien mieć.

I teraz widzisz. Sygnał B06 z procesora steruje silnikiem 2 a powinien 1. Sygnał B07 steruje silnikiem 1, a powinien 3. I tak dalej. Przypisz więc w CLI właściwy sygnał do właściwego silnika.

 

resource MOTOR 1 B06

resource MOTOR 2 B04

resource MOTOR 3 B07

resource MOTOR 4 B05

 

wyskoczą w trakcie akceptowania każdej linii ostrzeżenia o błędach, ale to dobrze, tak ma być. Na samym końcu koniecznie wpisz:

 

save 

 

i enter.

To wszystko. Teraz możesz wrócić do zakładki Motors i sprawdzić czy przesuwając suwak 1 faktycznie kręci się prawy tylni a 4 lewy przedni silnik.

Instrukcja została oparta na artykule Oscara Lianga - https://oscarliang.com/betaflight-resource-remapping/

 

Przetłumaczyłem ją i dodałem kilka swoich komentarzy - aby żyło się łatwiej.

 

Inne powody dlaczego dron nie startuje a powinien? Próbowałem wyjaśnić je w filmie:

 

No, to teraz w górę i gumowych drzew :-)

P.

Komentarze do wpisu (1)

14 września 2021

Świetny wpis i pomocny!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl